Tree of Life Shawl

Hallo,
Hello,


Het is dan eindelijk zover, het is tijd voor het allereerst bericht op deze blog.
Here it is, the first of many messages for this blog.

Het nieuws is al rondgegaan op verschillende haak-groepen op Facebook, maar nu is het dan ook eindelijk tijd om hier ook iets te schrijven over de nu al zeer bekende Tree of Life Omslagdoek (of shawl, dit klinkt wat interessanter).
Finally, it is time to write something about the Tree of Life Shawl. This Shawl deserves a bit of attention from its maker because it has become rather famous after it was first published in various crochet-themed groups on Facebook.

Nadat ik was begonnen aan een deken volgens een patroon van Lionbrand.com bleek dat ik VEEL te weinig garen had om de deken in zijn geheel af te maken, natuurlijk heel erg jammer, maar het reliëfpatroon van de deken vond ik zo ontzettend mooi en leuk om te maken dat ik uiteindelijk heb besloten er iets anders mee te gaan doen. Zo ben ik begonnen aan mijn eerste Tree of Life omslagdoek. Het was natuurlijk in het begin heel erg puzzelen en passen en meten, maar uiteindelijk is het gelukt en was de eerste Tree of Life omslagdoek klaar - met ene beetje van Lionbrand, en een heleboel van mezelf.
After I had started work on an afghan based on a pattern from Lionbrand.com (I was about halfway through), I realised that I did not have enough yarn to finish the project - to finish it I would have needed double the amount I had purchased. It was a real shame I could not finish the afgphan, but since I absolutely loved the relief-stitch pattern and I loved crocheting the pattern. After some thought I decided to do something else with the lovely pattern and this is how I started work on my first Tree of Life Shawl. In the beginning it was a bit of a mess, but it was like a puzzle and I absolutely had to solve it. In the end, everything worked out and the first Tree of Life shawl was born - with a bit of Lionbrand and a lot of myself.




Op Facebook bleek de Tree of Life omslagdoek zeer gewaardeerd te worden en kwamen er vragen over een patroon. Uiteindelijk heb ik besloten zelf een soort handleiding voor de omslagdoek te maken zodat mijn collega handwerksters/haaksters ook de kans kregen om de omslagdoek te maken. Daarvoor was het wel nodig om een tweede omslagdoek te maken, die beter was - lees: groter, meer in proportie, etc. - en zodat ik ook meteen een patroon bij kon houden.
When I posted some pictures of the first Tree of Life Shawl on Facebook, it turned out that it was appreciated by a lot of people, there were even requests for a pattern. After a lot of thought, I decided to write a pattern for the Shawl - a bit like a guide - so that my fellow crocheters could also attempt to make this Shawl. In order to write the pattern, however, it was essential I make a second Tree of Life Shawl - with some improvements on size and placement of the actual tree.



Deze omslagdoek is 'clean' gehouden om goed te kunnen laten zien hoe hij in elkaar zit voor de handleiding en om verschillende opties voor het uiterlijk van de omslagdoek te kunnen laten zien aan toekomstige makers.
The second version of the shawl was kept as clean a possible (no leaves) to show future makers of this shawl the different possibilities and different options.

Nu ben je misschien heel erg benieuwd naar de handleiding. De handleiding is te koop voor €5.00 en is te bestellen via een email. Voor meer informatie over het bestellen / verkrijgen van het patroon kun je ook altijd een email sturen.
Curious about the pattern/guide? You can purchase the pattern in UK or US terms for €5.00 (for question about foreign currencies email me please) by placing an order via email. For more information on purchasing the pattern you can send me an email as well.

Voor vragen en bestellen stuur een bericht naar: doubleu.crochet@gmail.com
For questions and purchase contact me at: doubleu.crochet@gmail.com 



------------------------------------------------



Nog een paar foto's
Some pictures








Reacties

Populaire posts van deze blog

Zonnewende Vest - NL patroon